Cantaloop pentru burtici.

-Băi, deci eu nu port CHESTIA AIA! Nici când nu eram gravidă, nu aveam aşa o talie. Eu nu-l sugrum pe Tudor cu AIA!

Asta a fost prima mea reacţie când am desfăcut coletul lăsat la uşă de un curier care probabil a înjurat de toate mamele din lumea asta că a avut atâta amar de etaje de urcat.

Pregnancy Support Belt. Cum ar veni, pe moldoveneşte, un fel de brâu de ăla  care să-ţi ţină spatele drept şi burta sus. Mărimea M. Culoare bej. De la #cantaloopRO. Băi, molunel la pipăit, dar…îngust. Mi-am amintit instant de burtiere modelatoare. Vreo două am avut, incredibil de incomode ambele , dar, când eşti cât Mitropolia Moldovei, strângi din dinţi şi rabzi. Acum însă, când burtica nu se datorează vizitelor dese la shaormerie ^^, se schimbă foaia.

Noroc că soţul meu e mai normal la creierii capului şi m-a convins să o probez. Dacă mă strânge, o dau jos, mulţumesc frumos la domnii şi doamnele de au trimis-o şi îi întreb dacă au același model, dar în mărimea „corturi”.cantaloop1

Şi am încercat centura. Bă, magie! S-a întins ca guma. M-am aplecat stânga. M-am aplecat dreapta. Faţă. Spate. Nu strângea pe nicăieri. Burtica stătea comfortabil, învăluită de materialul moale de parcă nu purtam nimic. Am decis să o mai las câteva ore, să văd dacă se lasă, dacă se strânge, dacă se „rulează”. De la câteva ore, am ajuns la câteva zile.

După o săptămână de purtat centura vă pot spune așa:

  • în primul trimestru nu v-ar ajuta la nimic, dar dacă o vedeți pe undeva sau dacă sunteți grijulii și vă pregătiți din timp pentru trimestrele II și III, achiziționați o astfel de butieră.
  • calmează durerile lombare, dureri de care n-am auzit până acum să scape vreo viitoare mămică.
  • mai domolește din durerile acelea din zona pelvină, dureri cauzate și de niște ligamente care se întind ca elasticul, și de pielea de care se trage ca de cauciuc.
  • când o cumpărați, aveți grijă să fie dintr-un material moale, elastic, cu cât mai puține îmbinări.
  • alegeți mărimea care vi se potrivește. Eu v-am spus că deși părea inuman de strâmtă, centura s-a dovedi a fi extraordinar de flexibilă. Deci, nu vă speriați dacă pare a fi mărime mică, dar nici să nu credeți că se poate întinde la nesfârșit.  Cereți sfatul vânzătoarelor sau, dacă vă luați din online, alegeți un magazin cu care puteți dialoga. Cei la de #cantaloopRO, de exemplu, au pagină de FB, deci le puteți da mesaje cu toate întrebările pe care le aveți.butiera1butiera3
  • luați-vă o centură de calitate, asigurându-vă  că nu e făcută de vreo firmă cu sediul undeva între Marea Galbenă și strâmtoarea Dardanele. Firmele specializate în haine de viitoare mămici știu exact ce parte a centurii trebuie să susțină, care parte a corpului are nevoie de ajutor, ce parte a centurii trebuie să se întindă sau de unde până unde trebuie ridicată și sprijinită burta. Iar unele invenții d-ale lor chiar sunt recunoscute și premiate.
  • pe timp de noapte nu cred că trebuie purtată. Nu-i mai văd utilitatea pentru că spatele și picoarele nu mai sunt atât de solicitate.

Centura prenatală seamănă cu acea parte superioară a pantalonilor pentru gravide. Deosebirea e că banda respectivă de la blugi nu oferă, din punctul meu de vedere, nici măcar a zecea partea din susținerea  unei centuri prenatale.  Nu cred că pânza de la „geanși” ar avea vreun efect asupra durerilor de spate.

butiera4

Ca minus, am observat că, în unele momente, mai ales după o săptămână de purtări intensive,  burtiera tinde să se…ruleze puțin în partea de jos, să se ridice pe șolduri.  De aceea, cred că e ok să fie două astfel de centuri în dulapul unei graviduțe, una să fie mereu de schimb.

Ce m-a mirat e că nu am văzut butiera prenatală pe nicio listă de must have-uri, de pe vreun forum. Și, credeți-mă, în calitate de regină neîncoronată a paranoia în sarcină, îs pe vreo câteva forumuri. Deci, cum ziceam, nimeni nu are așa ceva în „Top 10 lucruri pe care e musai să le ai dacă ții la tine/la comfortul tău/la starea ta de bine”. 😦

Eu vă recomand cu căldură, mai ales după ce burtica e destul de mare cât să vă incomedeze în activitățile zilnice sau să vă taie răsuflarea când vă plimbați, când urcați sau coborâți scările.

Poate o să spuneți că nu merită investiția, că mamele, bunicile, ori străbunicile  noastre n-au mai avut centuri prenatale, n-au mai făcut atâtea ecografii, n-au mai luat atâtea vitamine și ia, ce mândrie de fii și fiice or avut! Corect. Dar bunicile și mamele noastre aveau altă alimentație, altă constituție, altă densitatea osoasă, altă dezvoltare a mușchilor. Nu trăiau în atâta poluare, mâncau din curtea și din grădina proprii. Meregeau la câmp, nu la birou. Mergeau pe jos, nu cu mașina.

Sarcina e o perioadă în care…multe se modifică. Nu-i chiar ca-n povești.  Sunt o mulțime de complicații, dureri, modificări, sensibilități, de care nu te-a avertizat nimeni. După naștere, bucuria și iubirea ne fac să le uităm pe toate. Însă până la naștere, de ce să te chinui când atâtea femei folosesc deja soluții brevetate, premiate și recunoscute?

Concluzia: Băi, eu port CHESTIA AIA 🙂.

Lasă un răspuns

