Rouge.

Până în 1920, rujul a fost exclusiv roşu. Abia din 1930, marile case de modă şi cosmetică încep să-l coloreze şi altfel, ajungându-se astăzi la o paletă impresionantă de nuanţe. Totuşi, indiferent când de mult am iubi culorile neutre sau cât de oacheşe ni s-ar părea culorile nebune (de la corai la fucsia sau alb ori negru), roşul de pe buze rămâne un clasic, un element de stil, de feminitate şi, de ce nu, de sexualitate.

Fără un ruj roşu, portfardul e incomplet. E un must, însă poate fi şi un „fail”. Când dau buzna în magazine să-mi (mai) iau un ruj roşu, am în minte următoarele reguli:

  1. Am subtonul pielii rece spre neutru, deci aleg nuanţele de roşu cu tente albăstrui, dar îmi stă bine şi cu un roşu cu un strop de portocaliu în el, nuanţă potrivită mai mult pentru cele cu subtonuri calde.
  2. Rujurile cu tente de portocaliu, galben, auriu sau maro în ele fac dinţii să pară mai galbeni.

burj1

Eu am trei rujuri pe care le ador: unul de la Burjois şi două de la Dior. Cel de la Burjois e ROUGE EDITION, numărul 13. E cel mai nou din colecţia mea. Rezistă foarte bine şi nu se transferă pe dinţi. În schimb, se transferă pe cana de cafea sau pe mărul din care muşti şi e destul de greu de curăţat. Dacă nu ronţăiţi nimic, rezistă şi 5-6 ore. Ce îmi place cel mai mult e că nu usucă buzele.

dior2

Ăsta de mai sus e ce mai rămas din Dior 844 Trafalgar, un ruj pe care l-am purtat toată primăvara şi toată vara. Intens hidratant, foarte pigmentat, se asortează excelent cu un ten bronzat şi un strop de mascara. Rezistă pe buze cu orele, chiar şi dacă mâncaţi sau beţi. Se vede din fotografie cât de mult mi-a plăcut ^^.

rujurirosii

Nu la fel de pigmentat e „fratele” său, Dior Addict (cel din mijloc). Buzele sunt mult mai hidratate, lucioase (nu chiar ca după gloss), iar senzaţia e…lejeră, parcă nici nu ai avea ruj pe buze. Rezistenţa este, însă,  mult mai scăzută. Eu a trebuit să-l reaplic cam la fiecare două ore.

Mai jos aveţi swatch-uri pentru cele trei rujuri roşii., varianta fără bliţ şi varianta cu bliţ. Primul e cel de la Burhois, urmat de Dior Rouge şi apoi Dior Addict.

swatchrujuri1

swatchrujuri2

Cred că nu voi renunţa la ele nici în iarna asta. La urma urmei, rujul roşu e un clasic, e un fel de little black dress, varianta pentru make-up ^^. Ba mai mult, vreau să măresc colecţia cu un liptint roşu de la Sephora….sau poate de la alţii, dacă aveţi ceva recomandări.

Lasă un răspuns

